mardi, mars 22, 2005

serment de Louis ou parlez-vous français ?

Pro deo amur et pro christian poblo et nostro commun salvamente, d'ist di in avant, in quant Deus savir et podir me dunat, si salvarai eo cist meon frade karlo, et in aiudha et in cadhuna cosa, si cum om per dreit son fradra salvar dift, in o quid il mi altresi fazet, et ab ludher nul plaid nunquam prindrai, qui meon vol cist meon fradre karle in damno sit.
En français vulgaire celà donne Pour l'amour de Dieu et pour le salut commun du peuple chrétien et le nôtre, à partir de ce jour, autant que Dieu m'en donne le savoir et le pouvoir, je soutiendrai mon frère Charles que voici, par mon aide et en chaque chose, ainsi qu'on doit justement soutenir son frère, à condition qu'il m'en fasse autan, et avec Lothaire je ne prendrai jamais aucun arrangement, qui, par ma volonté, soit au détriment de mon frère Charles que voici.

Cinq minutes de rire pour un adulte, durent une éternité pour un enfant.

Aucun commentaire: